Muse i ArrayProcessing na festiwalu Lollapalooza w Berlinie | Konsbud Audio

Jesteś tutaj

Muse i ArrayProcessing na festiwalu Lollapalooza w Berlinie

18.02.16

Festiwal Lollapalooza przywędrował do Berlina zza oceanu i zdobył w Europie dobrą reputację wynikającą z jakości i programu festiwalu. Na scenie głównej występowali tacy artyści jak Macklemore & Ryan Lewis, Bastille czy Sam Smith. Gwiazdą programu był zespół Muse, który zagrał ostatniego wieczoru.

„Właśnie ze względu na występ Muse, oczywistym wyborem był wybór systemu d&b audiotechnik jako frontowego systemu nagłośnieniowego”, mówi Silvio Koenig, Project Manager z firmy TSE AG. „Inwestowaliśmy już wcześniej w d&b, a na tej imprezie postanowiliśmy po raz pierwszy grać z użyciem technologii ArrayProcessing”.

System zaprojektowany przez TSE AG składał się z zestawów serii J na froncie, zestawów niskotonowych J-SUB i J-INFRA oraz linii opóźniających, składających się z zestawów z serii V i Y. „Odległość od sceny do najbardziej oddalonego punktu widowni wynosiła ponad 110 metrów”, kontynuuje Koenig. „Ze względu na to, że festiwal odbywa się na terenie starego lotniska, teren jest duży, płaski i betonowy. Pomiary potrzebne do zastosowania ArrayProcessingu były więc łatwe i szybkie. Pierwsze zetknięcie z technologią ArrayProcessing było dla nas intuicyjne, chociaż trzeba przyznać, że planowanie sceny zabiera więcej czasu. Dużo pomogli nam Michael Weiss i Sven Duske z d&b. Co więcej, otrzymane rezultaty pokazały, że warto było poświęcić więcej czasu na przygotowania. Nasi klienci oraz organizatorzy festiwalu byli bardzo zadowoleni”.

Największy celem ArrayProcessingu jest umożliwienie inżynierom systemu wyrównania poziomu głośności i charakterystyki barwowej na terenie całej widowni. Dla Marca Carolana, realizatora FOH zespołu Muse, to było pierwsze zetknięcie się z najnowszą wersją oprogramowania ArrayCalc. „Oczywiście jako regularny użytkownik systemów d&b, znałem możliwości ArrayProcessingu, jednak na Lollapalooza  po raz pierwszy miałem okazję doświadczyć tej technologii w realnym świecie. Z zadowoleniem mogę powiedzieć, że to świetna technologia. Byłem pod wrażeniem muzycznych detali, które mogłem usłyszeć na stanowisku FOH, oddalonym od sceny o 60 metrów. Nie miałem co prawda okazji przejść się po całym terenie widowni, ale mój techniczny, Eddie O’Brien przeszedł się po widowni i był pod wielkim wrażeniem”. Carolan ujawnił też, że będzie stosował ArrayProcessing podczas trasy Muse.

„To była dla nas udana pierwsza próba”, podsumowuje Koenig. „ArrayProcessing to ważne ulepszenie standardów i jakości dźwięku, który dostarczamy naszym klientom”.

Galeria: 

Produkty