„Historia polskiego hip-hopu”, rozdział II z systemem d&b audiotechnik | Konsbud Audio

Jesteś tutaj

„Historia polskiego hip-hopu”, rozdział II z systemem d&b audiotechnik

09.10.23

Zachęcamy Was do lektury obszernego artykułu i wywiadów, które z Kamilem Suskim z Konsbud Audio i Januszem Klimowiczem z GMBprosound przeprowadził Łukasz Kornafel z magazynu Muzyka i Technologia: „Historia polskiego hip-hopu”, rozdział II, z systemem d&b audiotechnik.

16 września, na Stadionie Śląskim w Chorzowie, odbył się koncert JIMEK & GOŚCIE: HISTORIA POLSKIEGO HIP-HOPU. Za nagłośnienie odpowiadała firma GMBprosound, która zainstalowała systemy d&b audiotechnik. Kulisy realizacji poznacie z lektury artykułu:
"Wyobraźmy sobie kilkudziesięcioosobową, jedną z najlepszych orkiestr symfonicznych w Polsce, a ściślej Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia, która zostaje przeniesiona ze swojej znakomitej sali koncertowej z przygotowaną specjalnie dla niej akustyką w sam środek ogromnego stadionu. Co więcej, nie akompaniuje ona skrzypkowi, pianiście lub oboiście w trakcie wykonywanego przez niego koncertu czy śpiewakowi, ale hip-hopowcom, kilku zestawom perkusyjnym, elektronice, a nawet skretchom. Chociaż może trudno sobie to wyobrazić, to właśnie taki śmiały projekt muzyczny jest dziełem Radzimira Dębskiego i 16 września miał swoją drugą odsłonę na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Zapewnieniem znakomitego systemu nagłośnieniowego bazującego na rozwiązaniach od d&b audiotechnik zajęła się firma GMBprosound, a my byliśmy w trakcie strojenia systemu, ostatnich przygotowań i prób, rozmawiając o konfiguracji i całym procesie projektowania nagłośnienia dla potrzeb tak wymagającej produkcji.(...).

„Historia polskiego hip-hopu” to łączący pokolenia projekt, w trakcie którego w zupełnie nowych aranżacjach prezentowane są zarówno te najbardziej znane, jak i nieco mniej popularne, a przede wszystkim bliskie samemu Jimkowi historyczne hip-hopowe kompozycje, które są wykonywane w zupełnie nowych, wyjątkowych aranżacjach orkiestrowych. W trakcie drugiej edycji projektu wystąpili tak słynni wykonawcy i twórcy jak: Kaliber44, Paktofonika, Tede, O.S.T.R, Pezet, PRO8L3M, siostry Przybysz tworzące kiedyś słynną formację Sistars, a także reprezentujący młode pokolenie Szczyl i Young Leosia. Wszystkim wykonawcom towarzyszyła znakomita orkiestra symfoniczna, dzięki której, jak przyznawali sami artyści, wykonywane przez nich kultowe utwory zyskały nowe, szlachetne brzmienie. „Historia polskiego hip-hopu” to od pierwszej edycji nie tylko uczta muzyczna, ale także bardzo rozbudowana produkcja, z ogromną wielopoziomową sceną, olbrzymimi ekranami LED, znakomitymi wizualizacjami i rozbudowanym systemem oświetleniowym. To wszystko nie jest jednak tak dużym wyzwaniem jak zaprojektowanie odpowiedniego systemu nagłośnieniowego, który nie tylko musi przetransmitować z odpowiednią mocą pełne transjentów, niskich częstotliwości i syntetycznych barw hip-hopowe brzmienia, ale także możliwie najbardziej naturalną barwę instrumentów wchodzących w skład kilkudziesięcioosobowej orkiestry oraz wokale i każde pojedyncze słowo, które w przypadku tego gatunku ma kluczowe znaczenie. Tego wymagającego zadania po raz kolejny podjęła się firma GMB Pro Sound, która zainstalowała olbrzymi, składający się z kilkuset modułów system nagłośnieniowy d&b audiotechnik.(...)"

 

Artykuł jest dostępny online w całości, zawiera także piękne zdjęcia z tej imponującej realizacji:

https://muzykaitechnologia.pl/historia-polskiego-hip-hopu-rozdzial-ii-z-systemem-db-audiotechnik-kamil-suski-konsbud-audio-i-janusz-klimowicz-gmb-pro-sound/

Produkty