NOSPR jest bez wątpienia jednym z najpiękniejszych, najlepszych i najnowocześniejszych miejsc koncertowych na świecie. Nowa siedziba NOSPR została zaprojektowana przez studio Tomasza Koniora.
Jest nowoczesna, ale równocześnie zanurzona w dawnym kontekście: filary z cegieł, chropowate na powierzchni, gładkie i jaskrawoczerwone we wnękach, przypominają okna familoków górniczego osiedla Nikiszowiec. Nad akustyką sali NOSPR czuwał mistrz w swoim fachu – Yasuhisa Toyota z Nagata Acoustics, który w swoim portfolio ma realizacje dla najlepszych sal koncertowych świata. Skala obiektu, forma architektoniczna sal, detale wykończenia i stopień zaawansowania technologicznego, zapierają dech w piersiach.
Krystian Zimerman, jeden z najwybitniejszych żyjących pianistów, zwycięzca IX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina:
“Nikt – ani Londyn, ani Paryż, ani Bruksela, ani Madryt, ani Rzym, ani Berlin – nie mają takiej sali”.
W pięknych salach koncertowych zainstalowaliśmy nagłośnienie d&b audiotechnik. NOSPR jest również jednym z największych, o ile nie największym w Polsce studiem nagrań, wyposażonym w konsoletę Stagetec. Jednym z najistotniejszych elementów systemu, odpowiedzialnym za dystrybucję sygnałów audio, jest cyfrowa sieć audio Nexus. Determinantą wyboru tego systemu były wyjątkowe (nieosiągalne przez innych producentów cyfrowych sieci dźwiękowych) parametry w zakresie dynamiki wejść mikrofonowych czy opóźnień w transmisji sygnałów.