Premiera nowego dLive Ultra 2.0 Allen & Heath

Premiera nowego dLive Ultra 2.0 Allen & Heath

Nowa era w jakości i możliwościach processingu konsolet live właśnie się zaczęła!

Nowy dLive Ultra 2.0. spełnia najodważniejsze marzenia realizatorów dźwięku oferując między innymi najwyższej klasy efekty rodem z najlepszych studiów nagraniowych, rozbudowaną automatykę teatralną umożliwiającą łatwą podmianę aktorów w zapisanym spektaklu, automatykę scen z dowolnym i elastycznym dodawaniem i usuwaniem z listy CUE poszczególnych migawek (snapshotów), długie, miękkie pogłosy i niezwykle sugestywne reverby rodem z najlepszych analogowych procesorów jakie stworzyła branża audio, kapitalne efekty i harmonizery wokalne, inteligentne vokodery i sterowane AI chórki kluczowane do odpowiedniej tonacji z kanałów instrumentalnych.
Nowy procesor FPGA najnowszej generacji oferuje wielokrotnie większe niż dotychczas możliwości obliczeniowe, a to w połączeniu z oprogramowaniem dLive 2.0, sprawia, że realizacja najbardziej śmiałych pomysłów dźwiękowych staje się realna.
Konsolety dLive, którymi już dysponują użytkownicy, zaoferują wszystkie wyżej wymienione funkcje dzięki karcie processingu ULTRA FX i oprogramowaniu 2.0.

Allen & Heath ogłosił premierę oprogramowania sprzętowego dLive V2.0 wraz z nową kartą RackUltraFX, a tym samym wprowadził efekty nowej generacji oraz liczne, rozbudowane ulepszenia przepływu pracy przeznaczone dla renomowanej konsolety.

„dLive V2.0 zapoczątkowuje nową erę zintegrowanych, kreatywnych efektów oraz nowych zaawansowanych funkcji, całkowicie redefiniując to, co jest możliwe w mikserze” – mówi Jack Hughes, szef marketingu w Allen & Heath. „Cztery lata prac nad tą ekscytującą aktualizacją sprawiają, że inżynierowie otrzymują narzędzia zwiększające wydajność ich pracy i gwarantujące poprawę samego miksowania w każdym środowisku dźwiękowym na żywo”.

Funkcjonalności

Na czele usprawnień znajduje się ulepszony system Cue List ułatwiający tworzenie list cue z opcjami ręcznej i automatycznej zmiany numeracji oraz z niestandardowym przywoływaniem MIDI, zaprojektowany z myślą o szybko zmieniających się występach, mocno zautomatyzowanych pokazach i zastosowaniach teatralnych.
Nowa, zaawansowana funkcja Actions ułatwia złożoną automatyzację, umożliwiając uruchamianie funkcji na wielu kanałach, takich jak przypisywanie routingu i poziomów, wejścia ABCD, przetwarzanie i wstawianie wejść / wyjść oraz układu kanałów za pomocą jednego przycisku programowalnego SoftKey.
Biblioteka kanałów została rozszerzona o opcję Mix, co oznacza, że kanały mogą być zapisywane ze wszystkimi danymi dotyczącymi wysyłania, przetwarzania, nazwy i koloru.
Kolekcja RackUltra FX, zasilana przez kartę RackUltra FX, zawiera 10 nowych algorytmów, które rywalizują z najbardziej zaawansowanymi wtyczkami na rynku, a dodatkową korzyścią jest ich płynna integracja o niskim opóźnieniu, bez licencji.

„Bezprecedensowa moc dostarczana przez połączenie niestandardowego rdzenia FPGA FX z przetwarzaniem ARM na karcie RackUltra FX pozwoliła nam przesunąć granicę naszych nowych algorytmów” – mówi Anthony Evans, kierownik ds. oprogramowania R&D w Allen & Heath. „Możemy teraz wdrożyć zintegrowane efekty o niskim opóźnieniu, które wcześniej były niewyobrażalne w konsolecie pracującej na żywo, a to oznacza, że dLive staje się nową generacją pokładowego processingu otwartą na nowe możliwości”.

Po raz pierwszy w profesjonalnej konsoli live można uzyskać studyjną jakość efektów typu Pitch-Shift, Auto-Tune czy Grid bez zewnętrznego sprzętu lub oprogramowania innych firm.
Vocal Tuner jest przeznaczony do naturalnie brzmiącej korekcji wysokości dźwięku, w sytuacji, gdy wykonawca będzie potrzebować delikatnej pomocy. Vocal Gridder zapewnia szybszą, mniej naturalnie brzmiącą korektę wysokości dźwięku. Vocal Shifter radykalnie zmienia głos za pomocą formantu i zmiany wysokości dźwięku w celu podwojenia, poszerzenia i uzyskania nierealnego wokalu robota, czy efektu starzenia.
Przetwarzanie głosu w dLive jest jeszcze bardziej ulepszone dzięki dodaniu trzech ultra-realistycznych harmonizerów.
Quad Voice Harmoniser generuje do 4 głosów naturalnie brzmiącej harmonii wokalnej. Dual Voice Auto Key Harmoniser dodaje do 2 głosów harmonii z inteligentnym trybem Auto-Key, który może określić tonację występu w czasie rzeczywistym. MIDI Harmoniser tworzy harmonie w oparciu o zewnętrzne wejście MIDI.
Dwa nowe pogłosy wykorzystują pełną moc karty RackUltra FX, aby zapewnić niewyobrażalny wcześniej realizm pogłosu w konsolecie.
Spaces Reverb Designer to algorytmiczny pogłos przeznaczony do odtwarzania fizycznych przestrzeni z oszałamiającym realizmem, zwykle kojarzonym z wysokiej klasy urządzeniami. Plate Reverb Designer jest przeznaczony do replikowania charakterystycznego narastania i opadania pogłosu typu plate, do wyboru jest kilka rodzajów tego reverbu.
Para efektów typu „Distortion” uzupełnia kolekcję V2.0 RackUltra FX.
Saturation oferuje 5 analogowych modeli nasycenia  – od gładkiego i subtelnego przesteru taśmowego po „germanowe” i lampowe nasycenie. Amp+Cab Distortion modeluje harmonicznie złożoną charakterystykę wzmacniaczy gitarowych i basowych oraz emuluje różne klasyczne kolumny głośnikowe.

„Ta aktualizacja jeszcze bardziej ugruntowuje reputację dLive jako miksera zapewniającego elastyczność, jakość dźwięku i wbudowane narzędzia do przetwarzania” – dodaje Jack Kenyon, specjalista ds. produktów w Allen & Heath. „Nie możemy się doczekać, aż użytkownicy odkryją nowe funkcje, zaprojektowane w celu inspirowania kreatywności i usprawnienia procesu miksowania, a które jednocześnie zwiększą wrażenia nie tylko inżynierów oraz artystów, ale też i odbiorców”.

Podziel się!