Konsoleta Avantis Solo to nowość od Allen&Heath.
Miksery Avantis i Avantis Solo ALLEN&HEATH są zbudowane w oparciu o ten sam 64-wejściowy / 42-szynowy silnik miksujący 96 kHz, a jedyną różnicą jest fizyczna ilość kontrolek i wejść/wyjść dostępnych w mikserze. Wystarczy wybrać obudowę, która najlepiej pasuje do Twoich potrzeb, konkretnego zastosowania lub stylu miksowania.
AVANTIS
Dual 15.6” Full HD capacitive touchscreens
24 assignable SoftKeys
24 faders, 6 layers
12 Analog and 1 stereo AES Inputs
12 Analog and 2 stereo AES Outputs
AVANTIS SOLO
Single 15.6” Full HD capacitive touchscreen
18 assignable SoftKeys
12 faders, 6 layers
6 Analog and 1 stereo AES Inputs
6 Analog and 1 stereo AES Output
W najnowszym styczniowym wydaniu magazynu Muzyka i Technologia możecie przeczytać tekst o nowej konsolecie ALLEN & HEATH Avantis SOLO.
Zachęcamy do lektury!
Link do artykułu:
https://muzykaitechnologia.pl/konsoleta-allen-heath-avantis-solo/
“Firma Allen & Heath zaprezentowała Avantis Solo, nową konsoletę miksującą z popularnej serii Avantis. Solo, z 12 tłumikami i jednym ekranem dotykowym, pozwala użytkownikowi korzystać z funkcjonalności serii Avantis, oferując przy tym mniejszą wagę i wymiary powierzchni miksującej.
‘Od momentu premiery, która miała miejsce w 2019 roku, Avantis zdobył wiele nagród, m.in. prestiżową TEC Award w kategorii technologii konsolet małoformatowych i tytuł MMR Dealers Choice Product of the Year’ – mówi Jack Kenyon, specjalista produktowy w Allen & Heath. ‘Otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii na temat konsolety Avantis od użytkowników – realizatorów dźwięku czy firm rentalowych. Bardzo często słyszeliśmy też, że dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie na rynek mniejszej konsolety, która miałaby te same funkcjonalności w zakresie przetwarzania audio, co Avantis. Najnowszy model Avantis Solo oferuje możliwości Avantis przy jednoczesnej redukcji rozmiaru konsolety o prawie połowę’.
Bazujący na XCVI – najnowszej generacji 96 kHz silniku FPGA – Avantis Solo oferuje 64 kanały i 42 szyny bus przy zachowaniu ultra niskiej latencji 0,7 ms. Pełen processing i 12 slotów efektowych RackExtra FX mieści się w charakterystycznej dla serii Avantis lekkiej, aluminiowej obudowie. Sterowanie odbywa się za pomocą dwunastu tłumików na sześciu warstwach (72 stripy). 15,6-calowy ekran dotykowy wraz pokrętłami i 18 SoftKeys połączone z interfejsem Continuity UI dają realizatorowi te same możliwości sterowania co w przypadku konsolety Avantis.
(…)
Solo jest wyposażony w 6 analogowych wejść XLR i 6 analogowych wyjść XLR, oraz AES (Stereo In, Stereo Out). Zintegrowany port SLink pozwala na podłączenie konsolety Solo do autorskiego ekosystemu Allen & Heath (Everything I/O), a co za tym idzie, do zdalnych ekspanderów i systemu monitoringu ME. Na wyposażeniu Solo znajdują się też dwa porty I/O pozwalające na zintegrowanie z mikserem np. kart Dante, Waves, gigaACE, MADI i innych. Avantis Solo może być więc częścią większej instalacji lub setupu, idealnie sprawdzi się też do rejestracji wielośladowej. Nowa powierzchnia pozwala na korzystanie z processingu kanałów i FX, automatycznego miksera mikrofonów (AMM) oraz silnika Allen & Heath RTA. Solo jest też zintegrowany z częstotliwościami RF producentów Shure i Sennheiser. To wszystko pozwala realizatorowi na wykonywanie większości działań z poziomu miksera.
„Avantis Solo, o bardzo kompaktowym rozmiarze, sprawdzi się w przypadku freelancerów, realizujących mniejsze wydarzenia, w instalacjach AV i firmach rentalowych oraz wszędzie tam, gdzie istnieje już infrastruktura Allen & Heath” – dodaje Kenyon. „Dodatkowo, Avantis Solo jest idealnym rozwiązaniem w mniejszych salach koncertowych, gdzie na stanowisku FOH/MON nie ma zbyt wiele przestrzeni, a realizator nie chce rezygnować z zaawansowanych nowoczesnych możliwości miksowania”.