O tym, jak ogromne możliwości w warunkach koncertowych ma system d&b Soundscape połączony z głośnikami d&b audiotechnik z serii T mogliśmy się przekonać 24 marca w Warszawie, w trakcie koncertu Grzegorza Turnaua celebrującego 40 lat pracy artystycznej. Artykuł o tym spektakularnym wydarzeniu ukazał się w majowym wydaniu Muzyki i Technologii, online i w wersji papierowej.
Jeśli ciekawi Was konfiguracja, opinie realizatorów i uczestników, to, dlaczego frontfill zrobił tak bardzo pozytywne wrażenie i – oczywiście – sam koncert i repertuar Grzegorza Tunau’a – zapraszamy do lektury!
“O tym, jak ogromne możliwości w warunkach koncertowych ma system d&b Soundscape połączony z głośnikami d&b audiotechnik z serii T mogliśmy się przekonać 24 marca w Warszawie, w trakcie koncertu Grzegorza Turnaua celebrującego 40 lat pracy artystycznej. Była to arcyciekawa produkcja, w trakcie której w ogromnej kubaturze niezwykle prestiżowej sali TWON, przy pomocy doskonałego systemu nagłośnieniowego rozbrzmiewały – niezwykle intymne ze swej natury – kompozycje artysty. Jaki był efekt? Żeby nie trzymać Was w niepewności powiem, że znakomity! A więcej o kulisach przygotowań do tej produkcji, konfiguracji systemu, możliwościach rozwiązania Soundscape od d&b audiotechnik i samej realizacji, dowiecie się z naszej relacji.(…)”
Artykuł online:
Muzyka i Technologia
“(…) Z całą pewnością duży udział w tym ogromnym sukcesie miało także perfekcyjnie przygotowane nagłośnienie. System d&b audiotechnik Soundscape to znakomite rozwiązanie właśnie dla takich wysmakowanych – granych w 100% na żywo – produkcji. To również idealne rozwiązanie we wszystkich tych miejscach, gdzie nie można zainstalować dwóch dużych gron, a wciąż bardzo ważna jest dynamika, odpowiednie ciśnienie akustyczne i pokrycie. Użycie tego systemu w końcu pozwoliło bezbłędnie przetransmitować wszystkie emocje ze sceny w znacznie bardziej wiarygodny, niż do tej pory sposób, uporządkowało wszystkie źródła w wirtualnej przestrzeni dźwiękowej i (w połączeniu z wieloma modułami bardzo kompaktowego systemu T) zapewniło znacznie lepszą dynamikę, rozdzielczość i – rzecz jasna – pokrycie całej nagłaśnianej przestrzeni. To również znakomite narzędzie kreacji, o czym również mogliśmy się przekonać w trakcie marcowego koncertu. Mocno skupiony kwartet smyczkowy znajdujący się w centralnym punkcie sceny (w jej tylnej części) zabrzmiał zdecydowanie pełniej, z większą przestrzenią, dużo lepiej wypełniał całą salę dźwiękiem dzięki jego umiejętnemu rozłożeniu i rozszerzeniu w stworzonym obrazie dźwiękowym. Immersyjne rozwiązania również znacznie poprawiają pracę i brzmienie sekcji frontfill, który nie jest już tylko wysyłką mono, elementem uzupełniającym grona główne i obniżającym obraz dźwiękowy bliżej słuchacza. Frontfill współpracuje w pełni responsywnie ze wszystkimi wirtualnymi obiektami, pogłębiając odczucie lokalizowania muzyków na scenie. W trakcie jubileuszowego koncertu Grzegorza Turnaua w TWON frontfill zwrócił uwagę wielu osób, którzy zgodnie przyznawali, że w końcu rzędy znajdujące się bezpośrednio przed sceną zostały nagłośnione tak, jak powinny. Można powiedzieć, że, gdy w sali jest „Cichosza”, to naprawdę jest „Cichosza”, ale między tą „Ciszą a ciszą”, teraz, dzięki systemowi d&b audiotechnik Soundscape, pojawiają się same piękne dźwięki. Uporządkowane i przekazane piękniej niż kiedykolwiek.”
Tekst i zdjęcia: Łukasz Kornafel, Muzyka i Technologia








