d&b audiotechnik nagłaśnia Mercy Centre

d&b audiotechnik nagłaśnia Mercy Centre

Tauron Arena podczas Światowych Dni Młodzieży zamieni się w Mercy Centre, czyli Międzynarodowe Centrum Anglojęzyczne dla pielgrzymów. W ciągu kilku dni będzie można uczestniczyć między innymi w katechezach, konferencjach, wystąpieniach i koncertach. W środę odbędzie się koncert Night of Mercy. Na scenie wystąpią znakomici artyści, w tym ośmiokrotnie nominowany do nagrody Grammy Matt Maher. W niedzielę w Tauron Arenie Papież Franciszek spotka się z wolontariuszami ŚDM.

Największa na świecie katolicka organizacja charytatywna The Knights of Columbus wybrała firmę Concept Music Art do nagłośnienia Mercy Centre. System nagłośnieniowy zainstalowany w arenie specjalnie na czas ŚDM jest zbudowany z 88 zestawów d&b audiotechnik. Grona główne składają się z 16 zestawów Q1 na stronę. Modele Q1 są również zainstalowane jako outfille (po 12 na stronę) oraz delaye (12 na stronę). Uzupełnienie gron głównych stanowi 6 zestawów Q1 zainstalowanych jako centerfill oraz 2 zestawy jako frontfill. Zasilanie tego systemu zapewniają 23 wzmacniacze D12.

Tomasz Adamowicz, projektant systemu z firmy Concept Music Art odpowiedział na kilka pytań:

Dlaczego wybraliście system d&b Q1 na realizację Światowych Dni Młodzieży w Tauron Arenie w Krakowie?

T.A.: Powodów było kilka. Pierwszy jest taki, że posiadamy ten system i sukcesywnie powiększamy jego ilość w firmie. Kolejne powody to kompaktowe wymiary i mała waga systemu, które pozwalają zastosować go praktycznie w każdym miejscu, dodatkowo wysoka skuteczność i jakość brzmienia oraz fakt że jest systemem w 100% riderowy. Długo zastanawialiśmy się czy nie użyć jednego z większych systemów, ale specyfika samego wydarzenia skłoniła nas do użycia właśnie d&b Q1.

Jakie były założenia w trakcie projektowania systemu?

T.A.: Nie chcieliśmy, aby nad sceną w formie ołtarza, główną widoczną rzeczą był system nagłośnieniowy. Poza tym wykorzystujemy tutaj przednią projekcję, więc system musi być na tyle mały, aby nie zasłaniać wielkoformatowych ekranów o powierzchni 400m2, które wznoszą się na wysokość 15,5 metra. Q1 bardzo ładnie “wkomponował” się ponad ekranem, nie rzuca się w oczy, a przy tym brzmi wspaniale, co potwierdzili realizatorzy przyjeżdżający z gwiazdami sceny chrześcijańskiej m. in. Matt Maher,  Audrey Assad, Shaun Garrison. Sam proces projektowania nie był łatwy, głównie ze względu na kształt hali Tauron Areny, którą niestety musiałem przerysować z rysunków technicznych do ArrayCalca. Projektowanie pokrycia hali było już prostszym zadaniem, chociaż czasochłonnym. Użycie funkcji auto splay ułatwia zadanie, ale mimo wszystko kilka rzeczy trzeba było poprawić ręcznie, a robienie predykcji po każdej poprawce zajmuje dość dużo czasu. Tutaj z mojej strony wielki ukłon w stronę inżynierów z firmy d&b opracowujących ArrayCalca. Po zawieszeniu systemu, wysłaniu ustawień do wzmacniaczy D12 i pierwszym odpaleniu, okazało sie że poprawki w systemie są tak naprawdę tylko kosmetyką. ArrayCalc jest potężnym, precyzyjnym i dopracowanym w każdym szczególe programem, na którym z czystym sumieniem można polegać w 99% sytuacji. Brzmienie samego systemu nie budzi żadnych zastrzeżeń, co również potwierdzili realizatorzy wyżej wspomnianych artystów. Niektórzy słysząc że zamierzamy zrealizować to wydarzenie na d&b Q1 nie wierzyli w powodzenie tego przedsięwzięcia. Jak widać, system spełnił swoje zadanie z nawiązką, a osobom które nie wierzyły, że to może się udać pozostaje mi tylko powiedzieć – “błogosławieni Ci którzy nie słyszeli, a uwierzyli” 🙂

, , , , , ,
Podziel się!