Monitory studyjne Genelec The Ones w Radiu Zet

Monitory Genelec w Studiu Radia Zet

29.10.18

Radio Zet, jedna z najstarszych i największych komercyjnych stacji radiowych w Polsce, oprawę dźwiękową, na którą składają się m.in. jingle czy nagrania promocyjne, realizuje w studiu postprodukcyjnym mieszczącym się w budynku radia przy ul. Żurawiej w Warszawie. W studiu realizowane są nagrania, miks i mastering. Powstają tam m.in. oprawy dla akcji „Upalne granie bez cienia mówienia w Radiu ZET", „Dzień Dobry Bardzo w Radiu ZET" czy „Lato ZET i już". Cztery lata temu w studiu zainstalowano monitory Genelec 8351A z serii The Ones wraz z zestawem GLM SET do kalibracji, a ostatnio zdecydowano się na mniejsze 8331 w drugim studiu. Zadaliśmy kilka pytań producentowi Maciejowi Wrzesińskiemu na temat pracy w studio.

W jaki sposób tworzycie podkłady muzyczne?
MW: Korzystamy z licencjonowanej bazy podkładów i innych półproduktów, skierowanej wyłącznie do stacji radiowych grających w rożnych formatach muzycznych. Jest to jeden z liderów w tej branży. Firma ta produkuje również jingle dla stacji radiowych na całym świecie. Muzycznie i kompozycyjnie wspomagamy się natomiast zestawem Kontakt 12 ULTIMATE z dedykowana klawiatura sterującą.

Macie już czteroletnie doświadczenie w pracy na monitorach Genelec The Ones 8351A, jak się sprawują?
MW: Nie pamiętam, bym pracował na lepszych monitorach. Nie wybaczają błędów - w pracy posprodukcyjnej to ich zdecydowana zaleta. Linia tych głośników, ich charakterystyka, jakość i brzmienie są dla nas na tyle rewelacyjne, że zdecydowaliśmy się kupić drugi zestaw, tym razem Genelec 8331 do drugiego, mniejszego studia produkcyjnego. Producent pracujący na tych monitorach jest bardzo zadowolony z możliwości odsłuchu na tym modelu. Staraliśmy się sprawić, by warunki odsłuchowe w dwóch studiach były spójne. Niezależnie od miejsca pracy, nasze przyzwyczajenia odsłuchowe pozostają bardzo podobne.

Co jeszcze, oprócz monitorów, znajduje się w studiach produkcyjnych Radia ZET?
Pracujemy na oprogramowaniu Pro Tools w środowiskach Mac OS. Używamy m.in. wtyczek Waves i interfejsów firmy Apogee. Całość sprzętu uzupełniają mikrofony firm Manley, Neumann U87 oraz Rode Broadcaster oraz procesory wokalowe Focusrite ISA oraz Junger.

Wymarzony setup… Dziękuję za rozmowę!
MW: Dziękuję.

Galeria: 

Produkty