Na portalu Realizator.pl jest obszerna relacja z odsłuchów systemu dźwięku immersyjnego Soundscape d&b audiotechnik | Konsbud Audio

Jesteś tutaj

Na portalu Realizator.pl jest obszerna relacja z odsłuchów systemu dźwięku immersyjnego Soundscape d&b audiotechnik

17.05.23

Odsłuchy i prezentacje systemu dźwięku imersyjnego Soundscape, które poprowadził Steve Jones z ramienia d&b audiotechnik, spotkały się z ogromnym zainteresowaniem, chętnych było więcej niż miejsc! Steve Jones jest projektantem systemów nagłośnieniowych i szkoleniowcem z ponad 20-letnim doświadczeniem.

Portal Realizator.pl zrelacjonował wydarzenia, które organizowaliśmy w ramach konferencji Scena Jutra, która odbyła się w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej i w Teatrze Narodowym w Warszawie 29 - 30 marca 2023. Zachęcamy do lektury i do obejrzenia zdjęć!

Relacja:

https://realizator.pl/branzowo/db-soundscape-immersja-gadzet-czy-nowe-narzedzie-kreacji.html

"Spotkanie na panelu dyskusyjnym “Immersja - gadżet, czy nowe narzędzie kreacji” podczas Scena Jutra przyniosło ze sobą powiew świeżości. Podczas prezentacji i omówień innych systemów oferujących podobne rozwiązania można było tylko usłyszeć jakie to fantastyczne, rewolucyjne rozwiązanie i jak magicznie znikną wszystkie problemy realizatorów. Tutaj mieliśmy do czynienia z innym podejściem, z racji tego kto na panelu dyskusyjnym wystąpił. Na jednej scenie można było zobaczyć Maję Kleszcz - aktorkę, wokalistkę, producentkę muzyczną, Grzegorza Jarzynę - reżysera teatralnego i dwóch panów, których przybycie na Scenę Jutra przyciągnęło ogrom pasjonatów dźwięku – Dominic’a Bilkey’a - projektanta systemów nagłośnieniowych, szefa sekcji Audio & Video w Teatrze Narodowym w Londynie, nominowanego do Tony Award i Laurence Olivier Award oraz Steve’a Jones’a - projektanta systemów nagłośnieniowych, Szefa Działu Szkoleń i Wsparcia Technicznego na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w d&b audiotechnik.(...)

Steve Jones podczas prezentacji: „przyszłość jest znacznie bliżej niż nam się wydaje”. Można śmiało stwierdzić, że immersja nie tylko umożliwia nam jeszcze bardziej abstrakcyjne i kreatywne podejście do tworzenia dźwięku, do tworzenia muzyki, spektakli, koncertów na zupełnie innych płaszczyznach niż zazwyczaj, otwiera znacznie więcej możliwości, ale zmienia odbiór sztuki przez publiczność. Wystarczyło zamknąć na chwilę oczy podczas dowolnego fragmentu prezentacji Steve’a Jones’a i oddać stery tylko narządowi słuchu. Nieważne, czy akurat prezentowany był kwartet smyczkowy, fragment musicalu zarejestrowanego na West Endzie, czy elektroniczny utwór przygotowany specjalnie na tę prezentację, efekt był taki sam. Dokładnie można było zidentyfikować źródło sygnału, czuć przestrzeń i wyobrażać sobie, co dzieje się na scenie.(...)."

 

Zdjęcia: Natalia Janiak.

Galeria: 

Produkty